کودک و نوجوان
1398/03/23 11:16

پروتئین مورد نیاز کودک

پروتئین های حیوانی دارای کیفیت بالاتر نسبت به پروتئین های گیاهی هستند . ولی خوشبختانه پروتئین های گیاهی کمبودهای یکسانی ندارند وبا مصرف روزانه غذاهای متنوع مثل غلات ،سبزی ها ،حبوبات ، آجیل ها و... یک غذای پروتئینی با ترکیب خوب به دست می آید. به عنوان مثال مصرف حبوبات و غلات به صورت توأم با همدیگر را کامل کرده و از این همراهی پروتئین با کیفیت بالا حاصل می شود(مثلاً عدس پلو).

 روش دیگر برای بهبود کیفیت پروتئین های گیاهی مصرف آن ها به همراه مقدار کمتری پروتئین حیوانی است. مثلا مصرف ماکارونی با پنیر یا لوبیا با گوشت کم و...

شیر نیز منبع پروتئینی قابل دسترس و خوبی است. به طوری که یک لیوان شیر حدود 8/5 گرم پروتئین و دو لیوان شیر نصف پروتئین مورد نیاز کودک 6-4 ساله را تامین می کند. 

✳️ تخم مرغ نیز جزو پروتئین های با ارزش بسیار بالاست.حبوبات پروتئین زیادی داشته و می توانند جانشین گوشت شوند .به شرطی که همراه با غلات مصرف شوند.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :