تناسب اندام و سلامتی
1398/01/20 10:36

انتخاب غذای مناسب برای مغز کودک

از پزشک در مورد دی اچ ای (DHA) یا دوکوزاکسونیک اسید سوال کنید. اسید چرب امگا 3 با رشد مغزی و وضعیت تحصیلی در ارتباط مستقیم است. دی اچ ای در شیر مادر موجود است بنابراین شیر دادن از سینه را فراموش نکنید. اطمینان حاصل کنید که غذاهای حاوی دی اچ ای می خورید مانند ماهی سالمون (ماهی آزاد)، شاه ماهی و ماهی تن تا شیرتان مغذی تر باشد.

یک صبحانه مغذی تدارک ببینید. حتی اگر فرزندتان از صبحانه متنفر است با حداقلی از پروتئین و حبوبات او را راهی کنید. تحقیقات نشان می دهد که کودکان مبتلا به فقر آهن نمرات پایین تری در ریاضیات می گیرند و بدخلق تر، خسته تر و حواس پرت تر از همکلاسان غنی از نظر آهن هستند، پس غذاهای غنی از نظر آهن را فراموش نکنید

مقدار زیادی آب در رژیم غذایی روزانه در نظر بگیرید. مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب، کل بدن به خصوص مغز را فعال نگه می دارد. هرگز نوشابه گازدار نخرید. نوشابه از آب قند و مواد شیمیایی ای تشکیل شده که دندان فرزندتان را خراب می کند و مقداری زیادی کالری زاید به بدن او تزریق می کند و ذهن فرزندتان بعد از هجوم شکر، به طور اجتناب ناپذیر افت می کند.

شیرینی ها را محدود کنید. شیرینی ها و هله هوله ها مانند چیپس، کالری های زایدی به بدن تزریق می کنند که به ذهن آسیب می زنند و باعث افزایش وزن نیز می شوند.

رستوران های فست فود، ویتامین و مواد معدنی موجود در غذاها را از آن ها بیرون می کشند و مقدار زیادی چربی، نمک و شکر ناسالم به بدن تزریق می کنند، پس خوردن غذا در فست فود را محدود کنید.

انواع مشخصی از چربی سلامتی ما را به خطر می اندازند و بیماری هایی مانند کلسترول بالا یا گرفتگی شریان ها را به وجود می آورند. اگر امکان انتخاب دارید سعی کنید بیشتر از چربی های اشباع نشده غیر حیوانی استفاده کنید. همچنین از مصرف چربی های موجود در روغن های گیاهی هیدروژنه اجتناب کنید.

تلویزیون مقدار متنابهی تبلیغ در مورد غذاهای آماده و شیرین پخش می کند. اگر فرزندتان تلویزیون تماشا میکند با او در مورد تبلیغات و اهداف آن ها صحبت کنید تا او خیلی زود تبدیل به یک مصرف کننده عاقل شود.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها : 
کودک بدغذا , مشوق برای خوردن غذا در کودکان , امتناع کودک از خوردن غذا به دفعات , رژیم غذایی , غذای کودک , رژیم غذایی , بی میلی به غذا در کودکان , غذای کمکی , غذای کمکی کودکان , شروع غذای کمکی کودکان , بهترین زمان برای شروع غذای کمکی , راه های افزایش اشتهای کودک برای غذا خوردن , رژیم غذایی کودک , آلرژی‌های غذایی در کودکان , آلرژی‌ غذایی در کودکان , علایم آلرژی‌های غذایی , علایم آلرژی‌های غذایی در کودکان , غذا دادن به کودکان , مواد غذایی برای رشد کودکان , عادت غلط غذایی کودک , دفعات غذای تکمیلی در کنار شیر مادر  , دفعات غذای کمکی در کنار شیر مادر  , دفعات غذای کمکی کودکان , دفعات غذای کمکی نوزادان , غلظت غذاها برای کودکان , مقدار غلظت غذاها برای کودکان , غلظت غذاها برای کودکان باید چقدر باشد , غذاهای لذیذ , غذاهای لذیذ , مواد غذایی موثر در افزایش قد , روشهای مقوی کردن غذای کودکان کم وزن , مقوی کردن غذای کودکا , مقوی کردن غذای کودکان , برنامه غذایی کودک , غذای کودک ژاپنی , مواد غذایی چاق کننده و مقوی برای کودکان , مواد غذایی چاق کننده برای کودکان , پروتئین غذای کودک , غذا دادن به کودک , نحوه غذا دادن به کودک , نحوه صحیح غذا دادن به کودک , خواص پودر کاری در غذای کودک , بد غذایی در کودکان , از چه زمانی به غذای کودک ادویه اضافه کنیم؟ , غذای کودکان , مصرف دارچین در غذای کودکان , غذای کودک یک ساله  , غذای کودکان کم اشتها , رژیم غذایی سالم , بهترین غذاها برای افزایش شیر مادران شیرده , تغذیه کودک بد غذا , کودک بد غذا , غذای پر کالری برای کودکان کم اشتها  , غذای پر کالری برای کودکان , غذای اصلی کودک , بد غذایی کودکان , وعده‌ غذایی کودک , بدغذایی کودکان , برنامه ریزی غذایی , حذف نکردن صبحانه از برنامه غذایی , مواد غذایی کلسیم دار , منابع غذایی خوب آهن , ایراد گرفتن از غذا در کودکان , مشکلات غذا خوردن کودکان , غذاهای ضد افسردگی , برنامه غذایی کودکان , آلرژی غذایی , علائم پوستی آلرژی غذایی , واکنش آلرژیک به مواد غذایی , غذاها و خوردنی های خنگ کننده , رژیم غذاییِ , بهبود هضم غذا  , رژیم غذایی در کودکان , عوارض مصرف آب با غذا برای کودکان , کاهش هضم غذا  , جذب مکمل و غذا های حاوی آهن برای کودکان , غذاهای حاوی آهن برای کودکان , خوردن آب سرد بعد از غذا , هضم غذا , غذاهای یددار , شروع غذای کمکی در شیرخواران رفلاکسی , غذای کودک کم اشتها , مقوی کردن غذای کودک , مغذی کردن غذای کودک , املاح غذای کودک , افزودن پروتئین به غذای کودک , غذای مغز کودکان باهوش , غذا خوردن کودکان , غذاهای لبنی در بارداری , غذای مغز کودک , بهترین غذای کودک , عادت غذایی کودک , بهترین غذای کودک دو تا سه ساله , مواد غذایی برای افزایش وزن در نوزادان , غذای کودک , غذای کودک دو تا سه ساله , میان وعده‌های غذایی , آلرژی غذایی , کنترل رژیم غذایی , غذای کمکی در شیرخواران , وعده های غذایی نوزاد , موادغذایی مورد نیاز در بارداری , بد غذایی و بی اشتهایی کودک , شروع غذای کمکی نوزادان , غذای کمکی نوزادان , برنامه غذایی کودک , رژیم غذایی , وعده غذایی , آب نخوردن بین غذا , مضرات آب خوردن بین غذا , مصرف آب بین غذا , غذای کمکی , خوردن غذا به کودک , غذاها و داروهایی که نباید با هم بخورید , غذاها و داروهایی که نباید با هم خورید , غذاها و داروهایی که نباید با هم خورد , خوردن غذا با دست , فواید خوردن غذا با دست , هضم سریع غذا , بهترین غذاها برای افزایش شیر مادر , کم شدن میل به غذا در کودکان , وادار کردن بچه به غذا خوردن , اصلاح بدغذایی کودک  , روش صحیح گرم کردن غذای کودک  , غذا برای زائو , رژیم غذایی بدون کازئین , هشوش غذای عربی  , طرز تهیه هشوش غذای عربی  , طرز تهیه هشوش غذای عربی  , غذای عربی , مواد غذایی خون ساز , خورش غذای دریایی  , طرز تهیه خورش غذای دریایی  , بهترین غذای چاق کننده نوزاد , درمان مسمومیت های غذایی , برنامه غذایی عالی برای باهوش شدن کودکان  , گرم کردن غذا , گرم کردن مجدد غذا  , دستور غذاهای شیرخوار  , غذاهای سردی , مواد غذایی که نباید ناشتا بخوریم  , مواد غذایی تحریک کننده شب ادراری کودکان  , رژیم غذایی مادران شیرده , غذاهای آماده کارخانه ای برای نوزادان , مواد غذایی افزایش دهنده شیر مادر  , مواد غذایی برای چاق شدن کودک ,