تناسب اندام و سلامتی
1399/02/27 15:46

۵ راه برای تنظیم چرخه‌ خواب در دوران قرنطینه‌

معمولا وقتی زیاد در خونه هستیم و به محل کار یا مدرسه و دانشگاه نمیریم، چرخه‌ خوابمون به هم می‌ریزه. شب تا صبح بیداریم و بعدش تا لنگ ظهر می‌خوابیم و دوباره تا صبح بیداریم!
‌ این اتفاق هم در زندگی اثر بدی داره و هم برای سلامت بدن ما خوب نیست.‌
‌  ما چند نکته برای بهبود کیفیت خواب و رفع مشکل بی‌خوابی در زمان قرنطینه برای شما داریم.

1.⁩ در طول روز بیشتر از ۳۰ دقیقه نخوابید‌، چرت زدن بیش از ۳۰ دقیقه و بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر، باعث برهم خوردن ساعت خوابتون در شب میشه. 
⁩​2. ساعت رو کوک کنین و خودتون رو مجبور کنین ساعت ۸ صبح از خواب بیدار شین.
‌​3.⁩ یک برنامه روزانه ساده برای خودتون داشته باشین با زمان کار و خواب مشخص‌.
‌​4.⁩ یک ساعت قبل از خواب در آرامش باشین و گوشی رو کنار بگذارین.
5.⁩ فضای اتاق خواب رو برای خواب مهیا کنین، اتاق خوابتون نباید خیلی گرم باشه، دمای ایده‌آل برای خواب نسبتا خنک است.‌

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :