پوکت تاکنون در صنعت گردشگری و جذب گردشگران مختلف، عملکرد خوبی داشته است؛ اما اکنون این مقصد گردشگری مهم در آسیای شرقی توجه ویژهی خود را معطوف «گردشگران با کیفیتی» کرده است که به رونق بیشتر چرخهی مالی پوکت کمک میکنند .
جذب «گردشگران با کیفیت » میتواند منجر به رشد بیش از ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بات تایلند ( ۳۰ میلیارد بات) در درآمد گردشگری پوکت میشود. هدف از این کار، به ویژه، جذب گردشگران جوان آسیایی ثروتمند، گردشگران ولخرج اروپایی و گردشگران کاری-تفریحی با استفاده از جاذبههای گردشگری پرطرفدار و جذاب است. همچنین، پوکت در صدد ایجاد مرکزی برای برگزاری کنفرانسهای مختلف است .
والایه چیراتیوات، معاون مدیر کل CPN ، میگوید :
CPN ، پوکت را بهعنوان شهری در نظر گرفته است که بهعنوان نمایندهی تایلند از توانمندی خوبی در پذیرایی از گردشگرانی که از نقاط مختلف جهان به اینجا میآیند، برخوردار است و انتظار میرود که در چند سال آینده، تعداد گردشگرانی که وارد این شهر میشوند، به ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر (۲۰ میلیون) برسد .
در نتیجه، ما اقدام به تاسیس یک برند جدید و پرچمدار در صعنت گردشگری لوکس به نام «سنترال پوکت» کردهایم که با اجرای پروژههایی به ارزش ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بات تایلند ( ۲۰ میلیارد) و با بهرهگیری از استراتژی گردشگری نخبهی جهانی به ارزش ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بات (۳ میلیارد) تلاش میکند تا نیازهای گردشگرانی را که در حال حاضر بر روند جهانی تاثیرگذار هستند و با عنوان «گردشگران باکیفیت» شناخته میشوند، برآورده سازند .
او میافزاید :
ما معتقدیم که «سنترال پوکت» تبدیل به مقصدی در سطح استانداردهای جهانی میشود و به افزایش تعداد گردشگران با کیفیتی که پولهایشان را در صنعت گردشگری تایلند خرج میکنند کمک میکند، رشد اقتصادی و گردشگری پوکت را سرعت میبخشد و باعث ایجاد یک اقتصاد مدور در سرتاسر استان با جریان مالی بیشتر از ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بات (۳۰ میلیارد بات) در هر سال میشود که میتواند با تکیه بر مراکز خرید، سالنهای کنفرانس، هتلها، جاذبههای گردشگری و سیستم حمل و نقلی خود درآمد ثابت و پایداری برای کشور به ارمغان بیاورد .
گروههای هدف ما، جوانان ثروتمند نسل هزارهی آسیای شرقی مانند چینیها، کرهایها، ژاپنیها، تایوانیها، هنگکنگیها، سنگاپوریهاو مالزیاییها هستند. این افراد در سنی قرار دارند که میتوانند کار کنند و امید زیادی به رشد سریع درآمد و موفقیت آنها در سنین جوانی وجود دارد .